• Análisis estadístico

• Redes sociales

UniversidaddeCádiz
LAWGEM: "Gender and Law in Practice and Education International Congress" (2º ME)

Speaker: Laura Carballo Piñeiro 25 abril 2021

Speaker: Laura Carballo Piñeiro

Prof. Dr. Laura Carballo Piñeiro in Gender and Law in Practice and Education International Congress.

We are honored to announce that Laura Carballo Piñeiro will be a speaker at our congress.

Laura Carballo Piñeiro is currently working at the World Maritime University as Professor and holder of the Nippon Foundation Chair of Maritime Labour Law & Policy. She joined WMU in February 2018 and is on leave from the University of Santiago de Compostela where she is Associate Professor of Private International Law.

As a Fellow of the Alexander von Humboldt Foundation, she has specialized in international maritime labour law being her research published in 2015 by Springer at the Hamburg Studies on Maritime Affairs Collection edited by the International Max Planck Research School for Maritime Affairs at the Hamburg University. Gender studies are part of her research portfolio having contributed to the organizing of the Third WMU Empowering Women in the Maritime Community Conference in 2019 and being the main drafter of the Conclusions that closed the Conference. In 2020 she co-authored with Ass. Prof. Momoko Kitada a seminal socio-legal paper on Sexual harassment and women seafarers: the role of laws and policies to ensure occupational safety & health.

Make sure you take the opportunity to participate!