• Análisis estadístico

• Redes sociales

UniversidaddeCádiz
LAWGEM: "Gender and Law in Practice and Education International Congress" (2º ME)

Book: Gender-Competent Legal Education 3 enero 2023

Book: Gender-Competent Legal Education

University of Belgrade Faculty of Law is glad to inform you that the New Quality in Education for Gender Equality – Strategic Partnership for the Development of Master’s Study Program LAW AND GENDER, LAWGEM has led to the development and publication of a book series of great importance not only for teaching staff, but also for legal practitioners, students, as well as anyone else interested in acquiring a better understanding of contemporary gender competent legal questions. The previously mentioned relates to the Springer book series Gender Perspectives in Law, 2022 eds. D. Vujadinović, I. Krstić. The book series represents the added value to the project Erasmus+ Strategic Partnership in Higher Education, called “New Quality in Education for Gender Equality – Strategic Partnership for the Development of Master’s Study Program LAW AND GENDER, LAWGEM.”

The second book published within the series Marko Davinić, Svetislav Kostić (eds.) Gender Competent Public Law and Policies offers a gender competent and gender sensitive perspective on public law and public policies. The collection of papers begins with a very sophisticated discussion on gender perspectives in constitutional law. The book also covers an analysis of the role of the European Ombudsman in the area of gender discrimination. Particular attention is given to the importance of mainstreaming gender into public policies. Thus, the legal and institutional frameworks of Spain and Serbia are presented, which can be an inspiration to some other countries. Another important aspect covered in the book is an analysis of systemic differences (gender pay gap) between average wages of women and men in the six Western Balkans countries. The book offers a discussion on female genital mutilation as a highly gendered crime based on extreme versions of the rigid patriarchal ethnic and religious norms and customs. It is analyzed through the lenses of the Istanbul Convention, as a tool to tackle violence against women.